Hvorfor kan jeg ikke logge på Optagelse.dk? - Medarbejder

Der er to punkter, der skal være opfyldt for at du kan logge på optagelse.dk som medarbejder eller vejleder:


1. Du skal have en gyldig medarbejdersignatur.
2. Din medarbejdersignatur skal være registreret i Optagelse.dk.

Til punkt 1:
Du kan teste, om din signatur virker som den skal på nets.eu.

Klik på > Tjek din nøglefil eller tjek dit nøglekort.
Hvis din signatur ikke består testen, er det her du skal fejlsøge.
Hvis din signatur består testen, skal du sende dit CVR-nummer og RID-nummer med supportformularen på Optagelse.dk, så vil vi undersøge, om din signatur er registreret i Optagelse.dk.

Til punkt 2:
For at kunne logge på Optagelse.dk skal du først være oprettet som bruger af Optagelse.dk.

Det bliver du ved at kontakte institutionens brugeradministrator, der kan oprette dig som medarbejder eller som administrator i Administrationsmodulet.

Hvis skolen endnu ikke har en brugeradministrator, skal du udfylde brugeradministrator-blanketten. Blanketten indsendes digitalt til supporten, se mere her